Mooi webdesign zonder functionaliteit,
is als een sportauto zonder motor.
Webdesign voor advocaten en juristen.
Een veelvoorkomend argument van advocaten en juristen is, dat ze webdesign niet zo belangrijk vinden of dat het neefje van de secretaresse dit ook prima websites kan bouwen. Al jaren ontwerp en ontwikkel ik (samen met mijn technische businesspartner) websites vanaf de basis en ben ik getuige van de resultaten. Er zijn meer dan 17.964 advocaten en 1264 notarissen in Nederland. Dat betekent dat jouw cliënten opties hebben bij het selecteren van een advocaat of notaris voor hun juridische behoeften. Waarom zouden ze niet voor jouw advocatenkantoor kiezen?
- 94 % van de potentiële cliënten haakt af op het webdesign
- 48% vindt het webdesign bepalend voor de betrouwbaarheid
- 38 % verlaat jouw website als het er niet mooi uitziet
- 72% wil een mobiel vriendelijke website en niet hoeven draaien en scrollen
Laten we samen aan het werk gaan met: BRANDING.
Stap 1
STRATEGISCHE BRANDING van jouw advocatenkantoor.
Personal branding is een belangrijk onderdeel van jouw algemene marketingstrategie. Wat maakt jou anders, jouw unique selling points en attributen als een advocaat culmineren allemaal in het creëren van jouw merk. Seth Godin heeft een inspirerend boek geschreven “Purple Cow“ en legt perfect uit waarom traditionele marketing niet meer werkt, en waarom je om succesvol te zijn Purple Cows moet bouwen, opmerkelijke diensten die boven de massa uitsteken. Dus om de cliënten aan te trekken die je het meest nodig hebben, moet je de kracht van branding inzetten voor jouw bedrijf.
Stap 2
STERK WEBDESIGN van jouw advocatenkantoor.
Advocaten dragen vele petten maar webdesigner zou niet een van hen moeten zijn. Ik maak sterke en strategische websites voor kleine en middelgrote advocatenkantoren zonder het wiel opnieuw uit te vinden. Maar het belangrijkste is dat ik niet verwacht dat mijn klanten iets anders zijn dan de advocaten of juristen die ze zijn.
Stap 3
SLIMME MARKETING van jouw advocatenkantoor.
Als jouw advocatenkantoor een nieuwe website overweegt, zijn er nog enkele andere belangrijke factoren die het overwegen waard zijn. Zoals de traffic naar de nieuwe website en om ervoor te zorgen dat jouw website in bliksemsnelheid aan potentiële cliënten wordt geleverd. SEO, snelheid en content zijn de sleutels voor succes in Google.
SEO
Er is geen andere manier om dit te zeggen, maar de groei van jouw advocatenkantoor nu en in de toekomst zal afhangen van online verkeer naar jouw website. Sterk webdesign in combinatie met Search Engine Optimalisation en content kan daarbij helpen. Maar SEO vereist wel inspanning en lange termijn inzet. Te grote foto’s, verkeerde bestanden, dode links en teveel zoekwoorden leveren strafpunten op in Google en maken jouw website trager. Snelle pagina’s zorgen voor tevreden bezoekers en meer conversie. Speed is key!
CONTENT
Het begint en eindigt allemaal met content. Met goede content kun je jouw advocatenkantoor effectief in de markt zetten. Maar content helpt ook bij het opbouwen van jouw reputatie. Wij zien vaak dat advocaten of juristen koudwatervrees hebben om te gaan bloggen of het gewoon lastig vinden om een commercieel stuk te schrijven. Ze verschuilen zich vaak achter: ” ik heb het al zo druk” of “ik moet al zoveel schrijven”. Ik maak het je makkelijk om te bloggen. Jij levert de inhoud en ik herschrijf het in Jip en Janneke taal en maak het ook SEO-proof.
PODCAST
Ik hoef je waarschijnlijk niet te vertellen dat het aantal mensen dat naar podcasts luistert enorm is toegenomen. Ik kan je helpen om podcasts te maken met jouw advocaten in een mum van tijd. Want mijn ervaring is dat veel advocaten een hekel hebben aan schrijven. Een advocaat aan de lijn krijgen voor een gesprek van 5 minuten over een nieuwe update van de wetgeving, een actueel interessegebied enz. is veel haalbaarder. Podcasts zijn een goedkope manier om jouw reputatie te laten groeien en een band op te bouwen tussen jouw advocaten en luisteraars.
SOCIAL MEDIA
De meest advocaten die ik ken zijn geen fan van social media. En geef ze eens ongelijk? Na een drukke werkdag wil je gewoon tijd besteden aan jouw privéleven. Toch kan social media een fantastische manier zijn om in contact te komen met jouw potentiële cliënten en jouw expertise te delen. Maar het ligt er aan wat je deelt en waar je dat doet. Ik zie ook regelmatig social media accounts van advocaten gelijkenissen vertonen van modellen accounts. Nu zijn beauty & brains in het leven een zegen, maar misschien een vloek voor jouw reputatie als advocaat of notaris. Daarom is een personal brand plan essentieel. Je wilt tenslotte niet jezelf in de voet schieten.
Plan een vrijblijvend strategiegesprek.
Ben je benieuwd hoe ik jou kan helpen groeien in cliënten, vrijheid en reputatie? Maak een afspraak voor een vrijblijvend strategiegesprek.