Ik pak net even anders in/uit
dan andere marketingbureaus.
Ik pak net even anders
in/uit dan andere marketingbureaus.
MIJN STRATEGIE VOOR SUCCESVOLLE ADVOCATEN EN JURISTEN.
Mijn werkwijze is gebaseerd op de Client Journey.
Ik onderscheid me door te focussen op de Client Journey van advocaten en juristen. Eenvoudig gezegd, verwijst het concept van het cliënt traject naar alle contactmomenten die een cliënt heeft in hun reis met de advocaat, vanaf het moment dat ze zich realiseren dat ze een juridisch probleem hebben tot wanneer de laatste rekening is betaald.
Client Journey Mapping is het proces van het analyseren van alle stappen die een cliënt neemt voor en tijdens hun relatie met jou en jouw advocaten- of notariskantoor. Wanneer je de tijd neemt om te herkennen wat de cliënt nodig heeft in elke fase van hun reis (van het bewust worden van jouw diensten tot het behouden van toekomstige diensten), zul je beter voorbereid zijn om hen de informatie te geven die ze nodig hebben om een loyale cliënt te worden.
De kracht van Client Journey Mapping is dat het je aanmoedigt om te stoppen met denken over wat jij wilt dat jouw klanten weten maar jij je richt op wat jouw klanten willen weten. Het is een manier om cliënten aan te trekken, de klantervaring te verbeteren en de loyaliteit te verhogen op lange termijn. Hoe jij jezelf vertegenwoordigt, beïnvloedt het succes van jouw kantoor.
De Client Journey van een advocatenkantoor.
Er ontstaat een probleem.
In deze eerste stap is er iets gebeurd met een persoon of in een bedrijf en er is een hulpvraag. Een ongeluk, verkeersovertreding, echtscheiding, ontslag, conflict of iemands kind is gearresteerd voor drugsbezit. Wat de kwestie ook is, het roept waarschijnlijk een heleboel vragen op die de potentiële cliënt beantwoord wil hebben.
Cliënt gaat googlen naar antwoorden.
De cliënt gaat online op zoek naar antwoorden, bijna altijd via Google. Soms realiseert hij zich niet eens dat hij een advocaat nodig heeft totdat hij leest hoe een advocatenkantoor kan helpen. Marketingstrategieën: zoekmachine-optimalisatie (SEO) & contentmarketing.
Cliënt zoekt naar een advocaat op internet.
Vervolgens begint de cliënt met het specifiek uitvoeren van gerichte zoekopdrachten die duidelijk aangeven dat ze proberen om een advocaat te vinden. Marketingstrategieën: SEO, SEA, contentmarketing.
Cliënt bezoekt meerdere advocatenwebsites om zijn opties te vergelijken.
Wanneer cliënten online onderzoek doen naar advocatenkantoren, bezoeken zij meerdere websites voordat zij contact opnemen met een kantoor. Marketingstrategieën: law firm branding, webdesign, conversieoptimalisatie.
Cliënt kijkt naar de online reviews van een advocatenkantoor dat zij overwegen.
Wist je dat 89% van de cliënten zegt dat ze geen advocatenkantoor zouden inhuren als dat kantoor geen beoordeling had van ten minste 4 (van de 5) sterren? Marketingstrategieën: contentmarketing, testimonials, cliëntcases.
Cliënt neemt contact op met meerdere advocatenkantoren.
De meeste cliënten zullen met meerdere advocatenkantoren praten voordat ze een advocaat inhuren. Marketingstrategieën: webdesign, leadgeneratie, leadmagnets.
Het onderzoek van de cliënt wordt onderbroken door het dagelijks leven.
De meeste bezoekers verlaten de websites van advocatenkantoren zonder ooit contact op te nemen met het kantoor. Daarom is het belangrijk om potentiële cliënten terug te brengen naar je website en om je advocatenkantoor “top of mind” te houden. Marketingstrategieën: SEA, social media marketing.
Cliënt zet het onderzoeksproces voort.
De consument hervat het onderzoeksproces om de juiste advocatenkantoor in te huren te vinden. Marketingstrategieën: SEO, webdesign, social media marketing.
Cliënt huurt een advocaat in.
De juridische reis is eindelijk ten einde en de cliënt heeft een advocaat, jurist, mediator of notaris in de arm genomen.
Plan een vrijblijvend strategiegesprek.
Ben je benieuwd hoe ik jou kan helpen groeien in cliënten, vrijheid en reputatie? Maak een afspraak voor een vrijblijvend strategiegesprek.